U Svaté Barbory Dubičky

Tak tahle restaurace mimo jakékoliv turistické cíle byla a snad i je vyhlášenou široko daleko. A není se čemu divit. Z terasy restaurace, která mimochodem nabízí i ubytovací služby, je nádherný výhled do kaňonu Labe za každého ročního období. Už jen to je naprostá nádhera. Pokaždé jsme si zde náramně pochutnali a posezení bylo velice příjemné. Razíme sem tedy i nyní na podzim. Pohled na barevně zbarvené lesy v okolí řeky, pomalu si plynoucí a klid v jejím okolí je prostě balzám na nervy. Interiéry restaurace opět nezklamaly, čisté, útulné a moderní prostředí dokonale sladěné, a to včetně toalet. Milá obsluha se nám brzy věnuje a úsměvy nešetří. Jídelní lístek nabízí výběr z několika jídel, od lehčích po smažená a napříč chutěmi. Zatímco manželka hodlá ochutnat pikantní směs Sv. Barbory s hranolky, já jsem lákán gnocchi se špenátem a smetanovou omáčkou. Stop. Tady přichází střih a idylka se mění v noční můru. Manželkou jsem sveden z cesty mých chutí a přesvědčen, abych se vydal cestou pašeráka, tedy plněného kuřecího řízku šunkou a nivou, zasypaný sýrem a tatarskou omáčkou, taktéž s hranolky. Nepřísluší mi kohokoli kritizovat, jen se musím ptát, proč do jídelních lístků je zahrnuto jídlo, které všem chutná, pokud se přípravě věnuje dostatek času. A to je to, co restaurace nedělají. Stejně, jako už jinde je toto jídlo po přinešení na stůl krásné na pohled a okraje jsou propečené, střed je úplně, ale úplně syrový a tedy právě ukrojené a rozžvýkané sousto vracím na talíř. Zatímco si má milovaná manželka pochutnává na výtečné pikantní směsi, já informuji servírku s tím, že porce je téměř celá, hranolek a oblohy jsem se ještě nedotkl, ale za takto připravené a podávané jídlo jako zákazník nehodlám platit. Reakce mne trošičku zaskočila, neboť kdo by čekal omluvu, či kajícnost s nabídkou nového masa, má smůlu. Jsem spražen, že jsem si jídlo nezkontroloval ihned a dovolil jsem si okraj sníst a další sousto rozžvýkat. Novou porci bych tedy dostal v případě, že bychom na špatnou přípravu přišli okamžitě. Páni kuchaři a slečny servírky, opravdu očekáváte, že zákazník objednajíce si jídlo počítá s tím, že máte zrovna den blbec, nebo prostě na přípravu kašlete a donesené jídlo si překontroluje, než se do něj pustí? Z pohledu nás, coby zákazníka, nepředstavitelné. Jak by asi takový přístup vypadal u chirurga, nebo třeba řidiče autobusu? Jako sorry, já nemám svůj den a měli jste si zkontrolovat před koupením jízdenky, jestli mi brzdí brzdy? Dobře, to je asi přehnané, ale ne o moc. Asi budeme opět všude pranýřováni, jako v jedné z předešlých restaurací, kde dodnes nepřiznali to, že kuchař je lempl a na sociálních sítích nás hanobí namísto omluvy, ale taková doba je. Ať si každý myslí co chce, my nejsme nikým placeni a své poznatky píšeme reálně, bez předsudků a cenzury. I přesto věříme, že tenhle kiks v jinak skvělé restauraci byl výjimečným počinem a hosté budou tak, jako v letech předtím i nadále maximálně spokojeni. Proto pro úplnost přiznejme ještě jeden klad, a to že ceny jsou odpovídající vzhledu a množství, ve většině případech i chuti. Tak tedy dobrou chuť....

...jen ten přístup k zákazníkům bych trošku vypiloval, oni totiž nemusí nutně býti samozřejmostí slečno obsluhující......